Aké jednoduché to celé je

Aké jednoduché to celé je

30.09.2015

Veľa ľudí, a možno medzi nich patríte aj Vy, siaha po spracovaných potravinách kvôli nedostatku času, alebo len nemá predstavu, čo a ako zmiešať dohromady, aby to chutilo celej rodine. Preto tento článok – ako malá inšpirácia, že je to jednoduché, rýchle, nevyluxuje nám to peňaženku a ešte to bude dobre chutiť :) Nie som žiadny fotograf, ani nevlastním kvalitný prístroj, s ktorým by moje fotky boli na zožratie, fotila som telefónom, tak sa dopredu ospravedlňujem za ich kvalitu. Pre predstavu by však mohli stačiť a – ako vravím, nejde o recepty, ktorých nájdete na internete obrovské množstvo, stačí troška pátrať. Ide o ukážku pár jedál, z ktorých 95% budete jesť maximálne 15 -30 minút po tom, čo ste sa postavili ku kuchynskej linke..

ach ten bujón..

nedá mi ním nezačať. Nebudem polemizovať o dnešnej uponáhľanej dobe a nedostatku času. Každý z nás má voľný čas, je len otázkou jeho vlastného výberu, na čo ho využije. Pre mňa je zdravie jednou z priorít, preto odmietam klamať samu seba tým, že vysušená kocka s nekonečnou trvanlivosťou plná farbív, glutamanu a soli (mimochodom, vedeli ste, že v jednom tanieri takéhoto „vývaru“ môžete prijať až polovicu jej doporučenej dennej dávky?) chutí podľa sliepky, okolo ktorej ani nechodila. Čas od času kúpim krásnu domácu sliepku alebo plnú sieťovku zeleniny, z ktorej mi na sporáku takmer bez pričinenia vznikne krásny domáci vývar. Ten mám potom pripravený v mrazničke pre ďalšie použitie..

 

1      2

 

ranní ptáče dál doskáče..

a okrem toho, je to tá najkrajšia časť dňa, kedy ešte nevieme, čo pekné nás postretne, tak prečo o tom nepremýšľať pri dobrom jedle J nad tanierom sladkej vločkovej kaše či quinoi, pohánky, pšena s medom, kokosom, orieškami, sušeným či čerstvým ovocím, čokoládou, škoricou… fantázii sa medze nekladú. S celozrnným muffinom, ktorý môžeme pribaliť deťom do školy, alebo kúskom poctivého kváskového chleba od domáceho pekára s vlastnou nátierkou z fazule, avokáda, tvarohu, s maslom, lososom, vajíčkom, syrom – a nezabudneme nakrájať hromadu zeleniny..

 

5     4     3

 

rýchlovka na desiatu ..

stačí mixér, banán, čučoriedky, maliny alebo akékoľvek iné ovocie, kúsok avokáda z raňajok, kakao, jogurt, rastlinné mliečko, pár lístkov špenátu, štipka semiačok alebo za studena lisovaného oleja, podľa chuti a obsahu chladničky.. alebo si len do uzatvárateľnej misky namiešajte niekoľko druhov orieškov a sušeného ovocia, ktoré máte radi.

 

6    7

 

aj veľké jedlá môžu byť hotové za chvíľu ..

na obed sa hodia rôzne šaláty, kľudne s cestovinami, obilninami či pseudoobilninami, netreba zabúdať na strukoviny, bylinky, klíčky, kvalitné tuky, či už vo forme rastlinného oleja, orechov, semiačok alebo avokáda, a koreniny. Večera je jedlo, u ktorého by mali riešiť (ne)prítomnosť sacharidov – respektíve ich menšie množstvo, pretože úplne sa im nevyhneme – hlavne ľudia, ktorí sa snažia znížiť hmotnosť. Namiesto zemiakov, ryže či cestovín teda zeleninu skombinujte so syrom, vajíčkom, rybou alebo kúskom mäsa, v chladnejších dňoch sú výborné husté polievky typu tekvicová, paradajková, strukovinová.

 

10    9    8

 

sľubujem, že neoľutujete :)

Pokud se Vám článek líbil,
podpořte tento web a sdílejte ho.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close