Ako sa usmievať pri pohľade do zrkadla aj po dvoch mesiacoch letných radovánok ☺

Ako sa usmievať pri pohľade do zrkadla aj po dvoch mesiacoch letných radovánok ☺

30.09.2015

Leto. Teplo, prázdniny, voda, altánky, pikniky, priatelia, gril, víno, rodina, dovolenka, dlhé večery. Leto je obdobie, kedy viac času venujeme príjemnostiam a často nabúravame svoje návyky, rutinu, zásady. Napriek tomu (alebo možno práve preto), že je to obdobie, v ktorom trhoviská doslova praskajú v švíkoch, kedy ovocie vonia na kilometre, kedy je teplo, ktoré úplne nenabáda k budovaniu zimných zásob, mnohí z nás po jeho skončení pozerajú do zrkadla a premýšľajú, kde sa aj tento rok stala chyba. Ako prežiť toto obdobie, nerozlučne spojené s dobrými priateľmi, jedlom a pitím, bez porážky nášho rozumného uvažovania , plánovania a kázne, ktoré sú nám vlastné po takmer celý zvyšok roka?

Vždy zbalený

Aj keď v živote často tie najlepšie rozhodnutia bývajú tie rýchle a spontánne, ktoré urobíme bez zbytočného premýšľania a spisovania pre a proti, u stravovania to býva naopak. Keď nás hlad zastihne nepripravených, strácame pri výbere jedla obozretnosť (hlavne brucho niečím zaplniť) a zjeme ho podstatne viac (nech už mi prestane škvŕkať v žalúdku). Keď sme príliš hladní, naše zásady často idú stranou a zjeme príliš veľa nepríliš vhodného jedla skôr, ako si to vôbec stihneme uvedomiť. Nech sa teda chystáme kdekoľvek, obetujme v rupsaku malý kúsok miesta na jablko, balíček sušeného ovocia s orechmi alebo akúkoľvek inú, samozrejme zdravú desiatu, ktorá nám pomôže prekonať najväčší hlad. Hlavne ak sa chystáme do neznámeho prostredia, zjedená drobnosť nám dá chviľku navyše, aby sme vybrali to správne miesto a ten správny pokrm a nebudeme mať tendencie zjesť „na stojáka“ kebab z miestneho fastfoodu alebo olejom zaliate fish and chips s tatarkou J

Vždy pripravený

Plánujeme plánujeme plánujeme. A naplánujeme si návštevu reštaurácie, lebo komu by sa chcelo tráviť letné večery pri sporáku J Doveďme teda plánovanie do dokonalosti – a pozrime sa už doma (v práci, v električke) na ponuku podniku, ktorý sa chystáme navštíviť. Ideálne v momente, kedy nie sme hladní a nemáme tendencie vybrať si z každého oddelenia, ktoré sa v menu nachádza, počínajúc studeným a teplým predjelom a končiac dezertom a piňakoládou s tonou cukru a krabicového džúsu. Keď sa dopredu rozhodneme, čo budeme jesť, vyhneme sa nahliadaniu do cudzích tanierov a unáhleným rozhodnutiam pod vplyvom toho, čo si vybrali ostatní pri stole. Rovnako ako po dojedení dvoch nie príliš objemných chodov zistíme, že máme dosť a po štyroch chodoch (ktoré by sme si objednali inak) by sme asi praskali vo švíkoch.

Vždy v pohybe

Samozrejme, nie vždy je k dispozícii fitness alebo skupinové cvičenie, ktoré nám vyhovuje. No dovolenka sa dá prežiť aktívne aj bez týchto vymožeností. Zabaľte si bicykel (alebo si ho prenajmite) . Na 5 km vzdialené kúpalisko sa nemusíte denne voziť autom, a po takejto jazde bude ponorenie do chladnej vody ešte zaslúženejšie a príjemnejšie J Choďte. Nesnažte sa autom dostať až na hradné nádvorie. Zaparkujte ho dole pod kopcom a prejdite sa. Alebo sa prechádzajte okolo jazera, po pláži, po meste. Denne by sme mali pre udržanie zdravia urobiť 10000 krokov. A ruku na srdce, koľkí z nás sa tomuto číslu aspoň blížia v dennom živote? Nechajme teda aspoň počas prázdnin naše sedacie svaly oddýchnuť od sedenia v aute, práci, pred televízorom, a skúsme prejsť oných sedem kilometrov. Fantázii sa samozrejme medze nekladú. Plávajme, lezme, drepujme na pláži za východu slnka, hrajme loptové hry.. Takéto aktivity a zážitky sa nám v pamäti uchovajú určite dlhšie, ako denné ležanie na pláži od vidím do nevidím.

Pokud se Vám článek líbil,
podpořte tento web a sdílejte ho.