Základy zdravej stravy

Základy zdravej stravy

03.01.2015

Ryžová diéta, diéta s tukožrútkskou polievkou, Atkinsonova diéta, diéta podľa krvných skupín, Dukanova diéta, tekutá diéta a ďalšie diétne recepty.. stačí do vyhľadávača napísať slovo diéta a nájdete množstvo zaručených rád, ako schudnúť. Pokiaľ však máte plné zuby neustáleho kolobehu hladovania a obmedzovania sa v jedle a následného návratu na pôvodnú váhu, vyškrtnite slovo diéta zo svojho slovníka. Jej efekt je totiž krátkodobý. Vaše telo si zapamätá, že sa muselo vysporiadať s náhlym nedostatkom a akonáhle dosiahnete svoju vysnenú váhu a začnete sa opäť stravovať normálne, uloží si všetko, čo mu poskytnete. Na horšie časy .. Ďalšia zlá správa je tá, že pri diéte vždy stratíte okrem tuku aj svalovú hmotu. A bez fyzickej aktivity môžete zabudnúť na jej návrat. Všetko, čo sa Vám vráti, bude vo forme tukového tkaniva.

Pokiaľ nezmeníte svoje stravovacie návyky, vždy sa bude jednať o dočasný efekt. Diéta sa totiž nedá držať po celý život. Ani nehovorím o tom, aký vplyv má Vaše neustále kolísanie váhy a opakovaný neúspech na Vašu psychiku, ktorá je pri chudnutí viac než dôležitá.

Vaším primárnym cieľom nemusí byť chutnutie. Aj pre ľudí, ktorým nadváha nič nehovorí, je veľmi dôležité, čím vyživujú svoj organizmus. Jedlo je totiž našou pohonnou látkou. Vďaka nemu môžeme žiť plnohodnotný život bez lekárov, zvládať s ľahkosťou každodenné povinnosti, byť aktívni, spokojní a šťastní.

Takže – nebojte sa jedla. Jedlo je náš priateľ, musíme len vedieť, ako s ním správne narábať.

Pokud se Vám článek líbil,
podpořte tento web a sdílejte ho.