Aké jednoduché to celé je

Aké jednoduché to celé je

30.09.2015

Veľa ľudí, a možno medzi nich patríte aj Vy, siaha po spracovaných potravinách kvôli nedostatku času, alebo len nemá predstavu, čo a ako zmiešať dohromady, aby to chutilo celej rodine. Preto tento článok – ako malá inšpirácia, že je to jednoduché, rýchle, nevyluxuje nám to peňaženku a ešte to bude dobre chutiť :) Nie som žiadny fotograf, ani nevlastním kvalitný prístroj, s ktorým by moje fotky boli na zožratie, fotila som telefónom, tak sa dopredu ospravedlňujem za ich kvalitu. Pre predstavu by však mohli stačiť a – ako vravím, nejde o recepty, ktorých nájdete na internete obrovské množstvo, stačí troška pátrať. Ide o ukážku pár jedál, z ktorých 95% budete jesť maximálne 15 -30 minút po tom, čo ste sa postavili ku kuchynskej linke..

ach ten bujón..

nedá mi ním nezačať. Nebudem polemizovať o dnešnej uponáhľanej dobe a nedostatku času. Každý z nás má voľný čas, je len otázkou jeho vlastného výberu, na čo ho využije. Pre mňa je zdravie jednou z priorít, preto odmietam klamať samu seba tým, že vysušená kocka s nekonečnou trvanlivosťou plná farbív, glutamanu a soli (mimochodom, vedeli ste, že v jednom tanieri takéhoto „vývaru“ môžete prijať až polovicu jej doporučenej dennej dávky?) chutí podľa sliepky, okolo ktorej ani nechodila. Čas od času kúpim krásnu domácu sliepku alebo plnú sieťovku zeleniny, z ktorej mi na sporáku takmer bez pričinenia vznikne krásny domáci vývar. Ten mám potom pripravený v mrazničke pre ďalšie použitie..

 

1      2

 

ranní ptáče dál doskáče..

a okrem toho, je to tá najkrajšia časť dňa, kedy ešte nevieme, čo pekné nás postretne, tak prečo o tom nepremýšľať pri dobrom jedle J nad tanierom sladkej vločkovej kaše či quinoi, pohánky, pšena s medom, kokosom, orieškami, sušeným či čerstvým ovocím, čokoládou, škoricou… fantázii sa medze nekladú. S celozrnným muffinom, ktorý môžeme pribaliť deťom do školy, alebo kúskom poctivého kváskového chleba od domáceho pekára s vlastnou nátierkou z fazule, avokáda, tvarohu, s maslom, lososom, vajíčkom, syrom – a nezabudneme nakrájať hromadu zeleniny..

 

5     4     3

 

rýchlovka na desiatu ..

stačí mixér, banán, čučoriedky, maliny alebo akékoľvek iné ovocie, kúsok avokáda z raňajok, kakao, jogurt, rastlinné mliečko, pár lístkov špenátu, štipka semiačok alebo za studena lisovaného oleja, podľa chuti a obsahu chladničky.. alebo si len do uzatvárateľnej misky namiešajte niekoľko druhov orieškov a sušeného ovocia, ktoré máte radi.

 

6    7

 

aj veľké jedlá môžu byť hotové za chvíľu ..

na obed sa hodia rôzne šaláty, kľudne s cestovinami, obilninami či pseudoobilninami, netreba zabúdať na strukoviny, bylinky, klíčky, kvalitné tuky, či už vo forme rastlinného oleja, orechov, semiačok alebo avokáda, a koreniny. Večera je jedlo, u ktorého by mali riešiť (ne)prítomnosť sacharidov – respektíve ich menšie množstvo, pretože úplne sa im nevyhneme – hlavne ľudia, ktorí sa snažia znížiť hmotnosť. Namiesto zemiakov, ryže či cestovín teda zeleninu skombinujte so syrom, vajíčkom, rybou alebo kúskom mäsa, v chladnejších dňoch sú výborné husté polievky typu tekvicová, paradajková, strukovinová.

 

10    9    8

 

sľubujem, že neoľutujete :)

Pokud se Vám článek líbil,
podpořte tento web a sdílejte ho.